  • Data: 2005-06-17 16:42:51
    Temat: Re: Internet Cafe, nie chce w moim domu, pomocy.
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Anna" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5431.0000072b.42b2915b@newsgate.onet.pl...
    > Czy mozna jakos temu zaradzic, ja nie chce miec tu zadnej kafejki. Czy
    istnieja
    > jakies instrumenty prawne mogace zapobiec otwarciu tego interesu ?

    Zacznij od nadzoru budowlanego (w starostwie).
    Zmiana sposobu użytkowania lokalu (jest mieszkanie a ma być lokal
    użytkowy) wymaga chyba jakichś formalności.
    Prowadzenie prac remontowych na pewno wymaga zgłoszenia a niekiedy nawet
    pozwolenia na budowę (zależy od zakresu prac) i wymaga zgody wszystkich
    współwłaścicieli budynku. Jeśli tego nie dopełnił (a na to wygląda) to
    nadzór może nałożyć mandat, nakazać wstrzymanie prac, przywrócenie stanu
    sprzed remontu.
    Jeśli robi to bez projektu to prawdopodobnie nie przewidział spełnienia
    wszystkich norm przeciwpożarowych, sanitarnych, higienicznych itd. więc na
    dalszym etapie możesz go nękać kontrolami strażaków, sanepidu itd.

    Alek