  • Data: 2016-10-24 21:05:31
    Temat: Re: Inernet
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    straweb.com...
    >Nie zgadzam się z takim twierdzeniem. Nie może być mowy o
    >udostępnianiu/rozpowszechnianiu utworu za pomoca torrentów o ile nie
    >wykażesz, że ktoś pobrał od ciebie i tylko od ciebie utwór w całości.
    >Przeczytaj sobie to co wrzuciłem poniżej. Sorry ale jest długo i
    >prawniczo

    No coz, z poparciem sadu ma to swoja wage prawna ... ale czy to nie
    byloby zbyt proste ?
    Podzielic na dwie czesci, ja udostepniam jedna, a kolega/brat druga

> [...]
    >pliku zawierającego utwór na kilka lub kilkanaście części aby
    >usprawnić jego pobieranie przez użytkowników internetu. Twierdzenie
    >takie jest jak najbardziej niesłuszne, albowiem brak jakiejkolwiek
    >części pliku uniemożliwi jego kompilację, a tym odtworzenie i
    >zapoznanie się z treścią utworu zawartego w pliku. Jeśli np. dany
    >plik zawierający film zostanie podzielony na dziesięć części i
    >użytkownik pobierze jedynie 9 części, to nie będzie miał możliwości
    >zapoznania się z utworem zawartym w pliku z uwagi na brak części
    >danych niezbędnych do kompilacji tych części w jedną całość

    No, mozna by polemizowac. 90% filmu daje jakis poglad na calosc.

    Ale ustawa mowi o utworze, a nie o czesci utworu :-)

> [...]
    >plików na komputerze użytkownika w folderze udostępnionym dla innych
    >użytkowników, nawet korzystających z sieci p2p, należy uznać za
    >rozpowszechnianie pliku. Umieszczenie plików w udostępnionym folderze
    >może bowiem nastąpić celem ich udostepnienia np. w sieci domowej lub
    >dla innych osób mających zdalny dostęp do komputera i pozostających w
    >kręgu znajomych udostepniającego. Samo umieszczenie plików w
    >udostępnionym folderze nie wystarczy także do ich rozpowszechniania
    >bez połączenia internetowego i odpowiednio skonfigurowanego

    Sluszne jest zdanie sadu ... ale o ile rozumiem odpowiednie
    oprogramowanie p2p bylo w uzyciu.

    Ale ... jakby to byla np siec akademikowa ? 2 tysiace studentow ... a
    moze i 10 tys, bo innych komputerow uczelni dostep tez jest :-)

    >Sąd w pełni uznał tą argumentację i utrzymał w mocy postanowienie o
    >umorzeniu śledztwa :)

    Czyli nie tylko sad, a wczesniej prokurator podobnie wywnioskowal ?

    J.