  • Data: 2004-05-10 03:33:33
    Temat: Re: I znowu policjanci zabili ! Wymiękam :(
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil
    news:c7mftq$svi$7@news.onet.pl:

    > Penetrujące (są dwie odmiany w Policji) powinny być w
    > czerwonej (breneka) lub granatowej (śrut) łusce. Teoretycznie
    > trudno pomylić brenekę z gumowymi, bo rzuca się w oczy.
    A jeżeli praktycznie mozna - to nie nadaje się do wykorzystania
    w policji. Nie amunicja, ale jak AL pisał: człowiek.

    > Rzecz w tym, że w magazynach znajduje się amunicja ze starszych
    > dostaw [...] Co nie oznacza, że gdzieś nie mogły zostać.
    A nie powinny...

    > użycie jej jest w zasadzie równoważne z użyciem broni
    > palnej (strzelba jest środkiem przymusu bezpośredniego).
    Zaraz, moment: "równoznaczne"?

    > nabój typu breneka jest doskonały na przykład do zatrzymania
    > samochodu poprzez rozbicie bloku silnika
    Nie odwałyłbym się strzelać z breneki (tej typowej ołowianej)
    do samochodu, w blok silnika, z odległości większej niż parę metrów.
    Breneka po 20 m "tańczy" po 30cm w powietrzu, i daje zupełnie
    nieprzewidywalne rykoszety.
    W telewizorni widzę, że policję wyposażono w strzelby o dość krótkich
    lufach (do skeeta się bardziej nadających) co dodatkowo potęguje
    kozłowanie breneki. Do czego się w policji przydają breneki?
    Bo do strzelania "w blok silnika" po Poznaniu wiemy, ze nie.

    > Może. Ale teoretycznie to się używa do odparcia ataku na
    > policję, a nie przeciwko dzieciom. Atakując policję musi się
    > liczyć na ewentualne nieszczęście. Sens amunicji gumowej jest
    > taki, że z większej odległości nie powinna ona zagrażać życiu.
    ATSD,
    kluczowe słowo "zminimalizować", pelna zgoda.

    > A nawet samotna śrucina (ma około 7 mm średnicy)
    > trafiając w głowę może być niebezpieczna.
    7mm? Toż to już nawet nie 000, to loftki, na wilki.
    Pan komendant wyraźnie powiedział: penetrująca typu brenneka.

    Ja wiem, że koszty, itd. ale czy nie byłoby sensowniejsze wyposażenie
    policji w oddzielne jednostki broni, tylko do amunicji
    "o zminimalizowanym ryzyku"?

    --
    pozdro
    poreba