  • Data: 2021-02-19 01:46:32
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-02-18, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
    > Za psychologów nie będę gadał. Zresztą, w powszechnej opinii psychologia
    > nie jest nauką :) (dostrzegam niekonsekwencję:) Ja, na miejscu adwokata
    > dziecka, zapytałbym czy dziecko czuje się szczęśliwe. Oczywiście,
    > zapytałbym dziecka. Także wróciłbym wspomnieniami do własnego
    > dzieciństwa. Także uwzględniłbym uznane wzorce szczęśliwego dzieciństwa
    > (literatura). Dopiero wtedy odważyłbym się decydować o tym czy
    > otoczenie/wzorce dziecka jest/są właściwe czy nie.

    To chyba nie jest takie proste. To że dziecko stwierdzi, że jest
    szcześliwe, lub Ty sądzisz, że miałeś modelowe i szczęśliwe dzieciństwo
    niekoniecznie oznacza, że tak jest czy było, lub co gorsza, że miałeś
    zapewniony prawidłowy rozwój emocjonalny. Problemów jest tu MZ cała kupa
    zaczynając od tego, że jako dziecko byłeś w środku pewnego układu (i nie
    znasz nico poza nim), a teraz, ale już z innej emocjonalnej perspektywy
    jesteś na zewnątrz. Ktoś może mieć np. nadopiekuńczych rodziców, którzy
    będą się zesrywac aby dziecku było dobrze, jednocześnie je krzywdząc tą
    nadopiekuńczością.

    Ale nie wiem co to ma wspolnego z wzorcami męskimi i żenskimi, a Shrek
    się miga :)

    Takie wzorce, rozumiane jako typowe męskę i żeńskie zachowania, coś
    ułatwiającego społeczną adaptacje to bardziej chyba były przydatne te
    kilkadziesiąt lat temu i dawniej. Po drugie, MZ błędne jest założenie,
    że np. para homo zachowuje się albo jak para mężczyzn albo kobiet, w tym
    właśnie emocjonalnie.

    --
    Marcin