    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Histaoria z meldunkiem.
    Date: Fri, 17 Oct 2008 09:34:03 +0200

    On Thu, 16 Oct 2008, kuba wrote:

    > A na jakiej podstawie urząd w ogóle pyta o nowy adres? Przecież to nie jest
    > potrzebne do wymeldowania (art. 15 ust. 1a)

    To już wyjaśnił Piotr - w momencie podjęcia postępowania
    administracyjnego to urząd jest zobowiązany do wyjaśnienia,
    gdzie wcięło osobę poprzednio zameldowaną.
    A w tym momencie urząd uzyskuje uprawnienia z art.50 KPA:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-postepowani
    a-administracyjnego-1_2_118.html
    +++
    Art. 50
    § 1. Organ administracji publicznej może wzywać
    osoby do udziału w podejmowanych czynnoœciach
    ^^^^^
    i do złożenia wyjaœnień lub zeznań osobiœcie, przez pełnomocnika
    lub na piœmie, jeżeli jest to niezbędne dla rozstrzygnięcia sprawy
    ^^^^^^^^^^^^^
    lub dla wykonywania czynnoœci urzędowych.
    ---

    Podkreśliłem "osoby", bo z tego jasno wynika że wcale nie muszą to być
    "strony" - urząd, jeśli to jest potrzebne, może wezwać kogokolwiek.

    > I co, wymyśliłeś coś? Moim zdaniem absolutnie nie ma żadnych podstaw do
    > nałożenia grzywny.

    Nie chce mi się przegryzać przez przepisy, ale IMVHO byłoby dziwne,
    jakby uprawnienia o którym mowa wyżej (z art.50 KPA) było bezskuteczne.
    Nie ma gdzieś "kto nie stawia się na wezwanie urzędu lub odmawia
    odpowiedzi na pytanie podlega karze..."?

    pzdr, Gotfryd