  • Data: 2002-12-20 14:04:18
    Temat: Re: Hipermarkety i ich ceny
    Od: "Grzes" <d...@N...host.sk> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Alex" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:atuq65$7l$1@news.tpi.pl...
    > Jak wiemy w hipermarketach zesto zdarzaja sie pomylki
    > w cenach. Co ciekawsze pomylki tylko w gore na korzysc
    > hipermarketu:). Jak dla mnie rkordzista jest Auchan w Sosnowcu
    > gdzie prawie zawsze jest jakas pomylka. Na 5 towarow 3 pomylki :)

    Nie wiem jak w innych hiper- i supermarketach, ale tu gdzie ja pracuje -
    jezeli zdarzaja sie pomylki to glownie:
    - z powodu awarii systemu (bywaja "zle" okresy - do systemu wkradnie sie
    blad (np. odczytu kodu, blad obslugi, tudziez wylezie "naturalny" blad w
    oprogramowaniu) i wtedy niestety pojawiaja sie kwiatki)
    - z powodu bledow ludzkich - niedopilnowanie zmiany etykietki na polce etc.

    Ustawodawcy zadbali o ten problem wprowadzajac obowiazkowe czytniki cen
    (wtedy klient ma informacje o cenie bedacej w systemie, inna sprawa ze ceny
    za dnia rowniez moga sie zmienic...), tyle ze straaaasznie na wyrost
    (wydumali coby instalowac 2 czytniki na 50m2 sklepu, co jest - mowie to z
    praktyki - absurdem...).

    Jak juz ktos wspomial - regulacja prawna obowiazuje sklep do zwrotu roznicy
    klientowi (tylko dlaczego klienta nie zobowiazuje gdy spwodowane jest to na
    niekorzysc sklepu ;) ). I taka jest u nas praktyka.

    I tak to wyglada, ze wcale nie zawsze jest to na korzysc supermarketu, tylko
    ze wtedy nikt tego nie zauwaza i nie chwali sie tym zbytnio.

    Pozdrawiam i zycze udanych zakupoof ;)
    grzes
    PS. Nie wiem czy ma to znaczenie - pracuje w polskim supermarkecie :)