eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoHieny cmentarne - łowcy błędówRe: Hieny cmentarne - łowcy błędów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Date: Sun, 10 Jul 2011 12:54:41 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 29
    Message-ID: <ivc0di$8dh$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iv8ps4$u0m$1@news.onet.pl> <iv9bbt$rr$1@news.dialog.net.pl>
    <iv9fnv$mhh$1@inews.gazeta.pl> <iv9l2o$9cs$1@inews.gazeta.pl>
    <ivajbc$ipn$1@inews.gazeta.pl>
    <4e19586c$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-207-150-77.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1310295282 8625 87.207.150.77 (10 Jul 2011 10:54:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Jul 2011 10:54:42 +0000 (UTC)
    X-User: droch
    In-Reply-To: <4e19586c$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.6; pl; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101207 Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:682689
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11-07-10 09:44, to pisze:

    >
    > Tyle, że ten punkt jest bardzo sensowny i racjonalny, bo chodzi im
    > zapewne o to, żeby tych towarów nie wysyłać zwykłą pocztą, a że tego nie
    > mogli napisać, to wymienili kilka przyzwoitych firm kurierskich. W
    > przypadku wysyłki zwykłą pocztą paczki dość często są uszkadzane, a
    > procedura reklamacji jest raczej trudno używalna. W efekcie jest spora
    > szansa, że zwracany towar dotrze do sklepu uszkodzony albo wcale. Czy to
    > jest w interesie konsumenta?
    >

    Nie jest w żaden sposób racjonalna, bo to jest dyskusja o wyższości
    jakości usług kuriera A nad kurierem B, a to jest zupełnie bez związku z
    uprawnieniami, które posiada konsument. Teoretycznie konsument ma prawo
    zwrócić towar, dostarczając go do sprzedawcy wielbłądem i sprzedawca ma
    obowiązek przyjąć zwrot - o ile konsument spełnił warunki określone
    ustawą. Nie ma tutaj miejsca na żadne polemiki.
    Wątpliwe też jest powoływanie się na interes konsumenta, zwłaszcza
    takiego przysłowiowego z małej miejscowości, w którym jest urząd
    pocztowy i zwyczajnie wygodniej jest wysłać paczkę. Paczka ubezpieczona
    jest równie bezpieczna dla nadawcy jak przesyłka kurierem - uszkodzenia
    przesyłki pokrywa Poczta Polska, a procedura reklamacyjna wcale nie jest
    "trudno używalna".
    Sprzedawca, oczywiście, może sugerować konsumentowi wybór określonej
    firmy kurierskiej. I nic ponad to.

    Pozdr.!
    (D)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1