eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoHieny cmentarne - łowcy błędówRe: Hieny cmentarne - łowcy błędów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transit3.r
    eadnews.com!216.40.28.145.MISMATCH!novia!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting
    .com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neost
    rada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <iv8ps4$u0m$1@news.onet.pl> <iv9bbt$rr$1@news.dialog.net.pl>
    <iv9fnv$mhh$1@inews.gazeta.pl> <iv9l2o$9cs$1@inews.gazeta.pl>
    <ivajbc$ipn$1@inews.gazeta.pl>
    X-No-Archive: Yes
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 10 Jul 2011 07:44:44 GMT
    Lines: 28
    Message-ID: <4e19586c$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    X-Trace: 1310283884 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2452 80.52.166.102:53396
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:682684
    [ ukryj nagłówki ]

    begin Daniel Pyra

    > "Towar zwracany w powyższym trybie należy przesłać na adres sklepu na
    > koszt kupującego . Towary o wartości powyżej 500 PLN mogą być zwracane
    > tylko i wyłącznie za pomocą jednej z firm kurierskich: Servisco, UPS,
    > Stolica, Szybka Paczka, DPD. W przypadku nie dopełnienia któregoś z
    > powyższych warunków przez kupującego, zastrzegamy sobie prawo nie
    > przyjęcia przesyłki zwrotnej lub zarzutu bezskuteczności wobec
    > odstąpienia od umowy."
    >
    > Szkoda tylko, że ustawodawca dokładnie określa, jakie warunki musi
    > spełnić konsument, żeby odstąpienie było skuteczne. Sprawdziłem, nie ma
    > na tej liście "wysyłki nieautoryzowanym przez sprzedawcę operatorem
    > pocztowym lub firmą kurierską".
    > Nie uważam, że handel w internecie to samo zło, ale jakaś miotła
    > przydałaby się.

    Tyle, że ten punkt jest bardzo sensowny i racjonalny, bo chodzi im
    zapewne o to, żeby tych towarów nie wysyłać zwykłą pocztą, a że tego nie
    mogli napisać, to wymienili kilka przyzwoitych firm kurierskich. W
    przypadku wysyłki zwykłą pocztą paczki dość często są uszkadzane, a
    procedura reklamacji jest raczej trudno używalna. W efekcie jest spora
    szansa, że zwracany towar dotrze do sklepu uszkodzony albo wcale. Czy to
    jest w interesie konsumenta?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1