  • Data: 2015-11-02 18:07:03
    Temat: Re: Gwarancja, tym razem na mieszkanie
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02 lis 2015 o 16:56, Tero pisze:
    > Nowe mieszkanie kupione od dewelopera, zostało zalane w wyniku wady
    > dachu, deweloper wskazuje na podwykonawcę który wykonywał dach.
    > Podwykonawca ubezpieczony ale z udziałem własnym w rezultacie czego
    > odszkodowanie wynosi tyle co koszt pędzla.

    A co Cię ma interesować czy to był podwykonawca czy pan Kaziu? Ty
    kupiłeś od dewelopera i to on odpowiada za jakość.

    > Czy tutaj też obowiązuje towar niezgodny z umową? i mogę żądać od
    > dewelopera odszkodowania? nie minęło 6 miesięcy od daty sprzedaży....

    Nie obowiązuje towar niezgodny z umową (bo już tego mechanizmu nie ma od
    prawie roku, ale to szczegół). Obowiązuje rękojmia z Kodeksu cywilnego -
    właściwie to to samo co niezgodność towaru z umową.

    Jeżeli nie ma wątpliwości, że to wada dachu spowodowała zalanie, a nie
    np. działanie człowieka, to deweloper ponosi odpowiedzialność. Jak
    nawalił podwykonawca dewelopera, to ewentualnie później sobie to
    rozliczą między sobą, ale Ty możesz żądać odszkodowania wprost od
    dewelopera.

    --
    .B:artek.