eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera. › Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.astercity.net!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for
    -mail
    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.comp.pecet
    Subject: Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
    Followup-To: pl.test
    Date: Tue, 01 Oct 2002 00:10:09 +0200
    Organization: Extreme golf course designer
    Lines: 71
    Message-ID: <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    References: <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl> <an9f6j$pa$1@foka.acn.pl>
    <P...@i...stanpol.com.pl>
    <1...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: pd57.katowice.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1033423834 17686 213.76.228.57 (30 Sep 2002 22:10:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Sep 2002 22:10:34 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: en-US,pl
    X-Mailer: Mozilla 4.79 [en] (Win98; U)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:108831 pl.comp.pecet:546130
    [ ukryj nagłówki ]

    Tristan Alder wrote:
    >
    > Dnia pewnego pięknego (Mon, 30 Sep 2002 16:13:55 +0200), Gotfryd
    > Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):
    >
    > > Owszem, *może* wydać gwarancje producenta...
    >
    > Owszem, ale w przypadku gwarancji takich jak np. na LG, gdzie jest to
    > gwarancja skierowana do klienta i zdejmująca ze sprzedawcy cieżar
    > garantowania. Natomiast nie wyobrażam sobie jak _mógłbym_ wydać
    > gwarancję z Micromana, gdzie mam spis podzespołów wystawiony
    > _na_moją_firmę_ w dodatku niekoniecznie mają się one 1:1 do zestawu
    > klienta. Więc co? Ciąć ją na paseczki?
    >
    > >>+ 2. kupujac komputer mozna zastrzec aby sprzedawca "zastickerowal" wszystkie
    > >>+ podzespoly a nie obudowe - co prawda to nie obowiazek ale wiekszosc firm tak
    > >>+ robi
    > > Prawda. Tylko Jacek sobie wybrał taka firmę co nie chce....
    >
    > Nie. Jacek wybrał sobie, tradycyjnie zresztą, temat natury ,,leczę
    > swoje osobiste problemy wylewaniem bezsensownych żali''.

    sluchaj hrabio,
    nie takich hrabiow tutaj widywali
    jezeli temat dotyczy tysiecy klientow i praw konsumenckich
    to nie sa zadne moje zale, ale temat, ktory mnie interesuje
    i po to czas trace, aby spotkac sie tutaj z opiniami osob
    pokrzywdzonych, nabitych w butelke, "podstepnymi warunkami
    gwarancyjnymi" aby poznac temat z drugiej strony.

    Jak dotychczas to "skladacze" sie zjednoczyli i usilnie bronia swojej
    monopolizujacej pozycji w zakresie rozbudowy komputerow.
    Zatem nie ja tworzylem prawa kosumentow.
    Dla mnie jako kosumenta istotne jest jedynie, aby
    mnie "skladacz komputerow" nie usilowal gnebic grozbami i dzialaniami
    monopolistycznymi.
    I to wszystko.


    Z powyzszej dyskusji, nie uslyszalem zadnego argumentu ktory by obronil
    stanowisko "producenta-skladacza".
    Gdyz wszystkie same upadaja, gdyz kazde uzasadnienie przywiazania
    rozbudowy komputera do serwisu "skladacza"
    jest bezzasadne i manifestuje jedynie cel merkantylny "skladacza"
    koncentrujac sie na jego spodziewanym, dodatkowym zysku.

    A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement.
    Zatem wicie hrabio, ale wasze argumenty sa jakie sa,
    czyli slabiutkie.
    Nawet nie ma potrzeby ich obalac, gdyz sie same obalily.

    Ten zapis w warunkach gwarancji, pod grozba, zmusza klienta do
    dodatkowych swiadczen finansowych na rzecz "producenta-skladacza"
    a transakcja raz zawarta, oplacona w calosci
    nie przewiduje dodatkowych swiadczen finansowych ze strony konsumenta.

    Serwis moze jedynie wystepowac w charakterze doraczym,
    czyli informowac jak najkorzystniej rozbudowac komputer i w oparciu o
    jakie zespoly, ale nie wymuszac pobierania oplaty za czynnosci, ktore
    wykona konsument.
    A monopolizuje te czynnosci, grozac kosumentowi utrata praw z tytulu
    gwarancji.

    I tutaj nie jest miejsce dla sadow, ale dla urzedu antymonopolowego,
    aby ten udzielil ochrony praw konsumenckich, odsuwajac ciezary finansowe
    nakladane na konsumentow praktykami monopolistycznymi.

    I nic tu hrabio nie wymyslisz, bo argumenty na rzecz utrzymania grozb,
    same sie obalily.

    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1