    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na calosc, czy na czesci?
    Date: Tue, 26 Apr 2005 00:33:15 +0200
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia Mon, 25 Apr 2005 23:35:53 +0200, Tomasz Pyra naskrobał(a):

    > A co zmieni jesli bede mial typowa karte gwarancyjna, czyli tabelka,
    > gdzie mam nazwe elementu, numer seryjny i okres trwania gwarancji?
    > Po jednym wierszu dla kazdego podzespolu.
    >
    > Na dole podana sa ogolne warunki typu "czas naprawy - 21 dni,
    > przedluzenie w razie koniecznosci sprowadzenia, serwis nie odpowiada za
    > dane itp itd... w sprawach nieuregulowanych stosuje sie przepisy KC".
    > Tak wyglada 99% kart gwarancynjych.

    no to wg. tych danych obowiązuje gwarancja.

    > No ale chyba jakis poziom gwarantuje ustawa?
    > Jak kupuje sobie buty, to tez nie podpisuje zadnej karty gwarancyjnej, a
    > mam jednak prawa gwarancyjne na zasadach opisanych w ustawie.

    przykro mi ale nie.

    > Czy na pewno?
    > Kupuje sie te elementy w jakims konkretnym celu - zbudowania z nich tej
    > calosci. Nawet w tym sklepie to poskladali do kupy.
    > Co wiecej - niektore sklepy nawet plombuja obudowe i pomimo ze na
    > paragonie sa czesci, to w karcie gwarancyjnej pisze ze zerwanie plomby z
    > obudowy skutkuje utrata gwarancji...

    powtórze: co pisze w gwarancji?

    > No nie ze "siem naprawi", tylko cos tam chyba gwarantuje ustawa.
    > Pytanie tylko, czy gwarantuje naprawe calosci, czy tylko jednego
    > elementu od ktorego wszystkie sie zaczelo?

    przykro mi NIC nie gwarantuje ustawa.

    > No ale plyta glowna i procesor byly jak najbardziej zgodne z umowa k-s.

    Ale zasilacz nie był.

    > A tu z koleji wynikalo by, ze sprzedawca/producent ponosi jakies wielkie
    > ryzyko sprzedajac cokolwiek.

    Rozumiem że ci go szkoda? to płać sam i płacz.

    > Mozna sobie wyobrzic sytuacje, gdzie do zasilacza za 200zl ktos podlacza
    > bardzo drogi sprzet komputerowy, wart powiedzmy 20000zl. Sprzet idzie z
    > dymem i co? Odszkodowanie sie nalezy w wysokosci 20000zl?

    Producent odpowiada za spełnienie określonych norm które są zwykle wprost
    określone w dokumentacji technicznej i na urządzeniu - dla zasilacza są to
    conajmniej napiecia i max. moc/prąd na poszczególnych liniach. Co do
    odpowiedzalności sprzedawcy to się nie bede wypowiadał bo nie wiem czy
    przenosi się na niego automatycznie. Tak czy inaczej nie roń łez bo kiedyś
    wymyślono agencje ubezpieczeniowe które ne takie stawki widziały na
    polisach.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org