eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja-czy musze miec pudelko?Re: Gwarancja-czy musze miec pudelko?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja-czy musze miec pudelko?
    Date: Tue, 10 Jun 2008 20:37:25 +0000 (UTC)
    Organization: Onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <s...@n...dyski.one.pl>
    References: <g2mld0$977$1@news.onet.pl> <g2mmke$6a0$2@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 60-goc-28.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1213130245 18875 85.222.83.60 (10 Jun 2008 20:37:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Jun 2008 20:37:25 +0000 (UTC)
    X-Sender: H0wPbMNhKg9Lx77os+dZ1a2qGRErgz9/
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    X-Post-counter: 2752
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:537478
    [ ukryj nagłówki ]

    W artykule <g2mmke$6a0$2@inews.gazeta.pl> Johnson napisał(a):

    >> Witam, kupilem komputer, gotowy zestaw, obudowa z zasilaczem, plyta glowna,
    >> procesor, ram, k graficzna. niestety procek sie przegrzewa. oddalem zestaw
    >> do reklamacji, sklep wymaga ode mnie opakowania na obudowe, niestety ja
    >> gdzies wyrzucilem, czy sprzedawca ma prawo odmowic przyjecia reklamacji, czy
    >> musi mi przyjac sprzet bez pudelka?na co mam sie powolywac jesli sprzedawca
    >> nie ma racji?gdybym mial skladac pudla po wszystkich sprzetach to bym musial
    >> miec garaz 25m2 na nie, a nie posiadam.
    >
    > Jeśli opakowanie jest warunkiem gwarancji to raczej musisz mieć [gdy
    > chcesz się powoływać na gwarancję]. Ale nie powołuj sie na gwarancję
    > tylko na niezgodność towaru z umową i wtedy opakowania nie musisz mieć.

    Nie musisz mieć opakowania. Nawet jeśli jest taki zapis w karcie
    gwarancyjnej. Bardzo dobrze było to opisane w artykule "Rekalamujemy
    towar, nie opakowanie". Niestety artykuł gdzieś mi wsiąkł, bo chętnie
    zacytowałbym odpowiednie fragmenty.
    Ewentualnie jest dostępny w necie tylko, że dostęp jest płatny :(
    Jak znajdę go u siebie, to podrzucę.

    A jeśli jest taki zapis w gwarancji, to jest on niezgodny z prawem.
    Chodzi tylko o to, że w przypadku reklamowania musisz odesłać do
    serwisu produkt w opakowaniu aby nie został on uszkodzony w trakcie
    transportu. To, co sprzedawca będzie musiał przesłać do producenta
    - Ciebie to nic nie interesuje. To w jego interesie leży dalsze
    zabezpieczenie przesyłki.

    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1