eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja a zwrot pieniedzy › Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy
    Date: Tue, 16 May 2006 18:38:21 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 21
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <t...@z...router>
    References: <1...@u...googlegroups.com>
    <1...@u...googlegroups.com>
    <j...@z...router>
    <1...@j...googlegroups.com>
    <4...@z...router>
    <1...@y...googlegroups.com>
    <o...@z...router>
    <1...@i...googlegroups.com>
    <0...@z...router>
    <1...@y...googlegroups.com>
    <a...@z...router>
    <1...@j...googlegroups.com>
    <e4br5o$qlj$2@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm238.omega226.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1147776215 4763 218.186.226.238 (16 May 2006 10:43:35 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 May 2006 10:43:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:387990
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 16.05.2006 kam <#k...@w...pl#> napisał/a:
    > Piotr Janda napisał(a):
    >> Według Ciebie, czy kupujący ma prawo odstąpić od umowy ze
    >> sprzedawcą, gdy proces gwarancyjny nie zakończy się w sposób
    >> prawidłowy , jeżeli rozpoczęty proces reklamacyjny wyłącza jego
    >> uprawnienia z tytułu niezgodności, a sprzedawca nie jest stroną
    >> gwarancji?
    > Z tego powodu, że proces gwarancyjny źle się zakończył - nie może.
    > Może natomiast rozpocząć - od początku - procedurę przewidzianą w
    > ustawie o szczególnych warunkach (...) i odstąpić od umowy po spełnieniu
    > przewidzianych w niej warunków.

    A nie będzie to też zależeć od stanu towaru w danym momencie procesu
    gwarancyjnego, bo co jeśli gwarant nie doprowadzi towaru do stanu zgodnego
    z umową ale jednak dokona w nim zmian? Wtedy zgodnie z tym co kiedyś sobie
    tu pisaliśmy odpowiedzialność sprzedawcy jest dyskusyjna.
    Wszystko byłoby takie proste jeśliby przyjąć że gwarancja jest cechą
    funkcjonalną towaru i jej uchybienia stanowią także niezgdność z umową :)

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1