eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja a zwrot pieniedzyRe: Gwarancja a zwrot pieniedzy
  • Data: 2006-05-16 22:36:41
    Temat: Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 16.05.2006 Piotr Janda <p...@p...onet.pl> napisał/a:
    > m...@g...com wrote:
    >> "Czy wedlug prawa konsumenta mam prawo domagac sie zwrotu pieniedzy
    >> za zakupiony towar ze wzgledu na niewywiazanie sie sprzedawcy z
    >> realizacji gwarancji w deklarowanym terminie?"
    > Skupiając się na próbie odpowiedzi na to pytanie, myślę, że
    > konsumnet ma prawo odstąpić od umowy ze sprzedawcą, gdy gwarant bez
    > uzasadnienia ociąga się z naprawą. Sprzedawca rzadko co prawda ma
    > wpływ na naprawę, ale konsument nie może podjąć żadnej sankcji w
    > stosunku do gwaranta. Sprzedawca zaś może podejmować wobec gwaranta
    > roszczenia odszkodowawcze.

    Jesli mowisz o mozliwosci dochodzenia odszkodowania na podstawie art.12
    u.1. to warunkiem kniecznym jest tu zaspokojenie roszczen wynikających z
    niezgodności towaru a tu w ogóle tego nie ma. Ponadto gwarant nie
    koniecznie musi być którymkolwiek z poprzednich sprzedawców.

    Jedyna droga co do ktorej panuje jakaś zgodność to ta ktora podal
    kam: przerwanie trybu gwarancji i reklamacja w trybie niezgodnosci z
    umowa, ktory klarownie daje taka mozliwosc. Zapewne mozna jescze na
    zasadach ogolnych KC ale nie jestem przekonany czy bedzie to latwiejsze.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1