eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja a zwrot pieniedzy › Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy
  • Data: 2006-05-14 10:48:31
    Temat: Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Marcin Debowski wrote:
    > Dnia 14.05.2006 Piotr Janda <p...@p...onet.pl> napisał/a:
    > >
    > > Marcin Debowski wrote:
    > >>
    > >> I nie ogranicza, ale skoro reklamowal z tyt. gwarancji to nie moze nagle
    > >> srodku procesu reklamacyjnego wysuwac zadan zwiazanych z trybem reklamacji
    > >> ktory nie ma miejsca.

    > Owszem i nic nie stoi na przeszkodzie skorzystac z tych uprawnien
    > skladajac reklamacje w trybie niezgodnosci z umowa. Niestety, zlozono w
    > trybie gwarancji i obowiazuja ustalenia dokumentu gwarancyjnego. Powyzszy
    > art. nie oznacza ze do gwarancji stosuja sie przepisy dot. niezgodnosci z
    > umowa. Oznacza tylko, ze skorzystanie z gwarancji nie zamyka (pozniejszej)
    > mozliwosci dochodzenia swoich praw z tyt. niezgodnosci, choc w przypadku
    > tej samej wady moze to byc dyskusyjne.
    >
    > --
    > Marcin
    Zapisy gwarancyjne (sprawdzałem swoją komórkę) mogą nie
    przewidywać prawa odstąpienia od umowy w razie przekroczenia terminu
    naprawy (pewnie zwykle tak jest). Jeżeli takiego zapisu nie ma, to
    kupujący ma wobec sprzedawcy uprawnienie do odstąpienia na podstawie
    niezgodności, gdyż sądzę, że mozna domniemywać, iż termin
    gwarancyjny jest ustawowym terminem odpowiednim do naprawy. To jest
    praktyczne znaczenie zakazu zawieszania w gwarancji uprawnień z
    tytułu niezgodności.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1