  • Data: 2006-11-02 08:16:14
    Temat: Re: Gwarancja Rozruchowa
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:elkn14-uga.ln1@ziutka.router...

    > Pewnie sobie sprzedawca tak to nazwał. Jesli ów sprzedawca jest
    > przedsiębiorcą a ty kupiłeś ten dysk prywatnie to przysługuje Ci 2 letnia
    > ochrona z tyt. niezgodności z umową i odpowiada tu sprzedawca. Przez
    > pierwsze 6 miesięcy przyjmuje się, że wada już istniała w towarze. Po 6ciu
    > miesiącach będziesz musiał to sam udowodnić.
    >
    > Poza tym, sprzedawca może ci wystawić osobną gwarancję na
    > warunkach które sam okresli i być może też jest to coś takiego (nie
    > wyłącza to odpowiedzialnosci z tyt. ww. niezgodności z umową).
    >
    > --
> [...]

    A dlaczego Ty uparcie przyjmujesz, ze za każdym razem mamy do czynienia z
    układem przedsiębiorca-konsument?

    Gdyby to była sprzedaż internetowa prowadzona przez profesjonaliste to nie
    dawalby "gwarancji" rozruchowej 6-miesięcznej, tylko zwykly paragon
    fiskalny, ktory bez zadnych dodatkowych zapewnien powodowalby
    odpowiedzialnosc sprzedawcy taka jak opisales w swoim poscie.

    Moja odpowiedz dotyczyła więc układu os.fizyczna-os.fizyczna i ustalenia
    zakresu rekojmi z art. 558 par. 1 kc. Czyzbym nie mial racji? - uswiadom
    mnie, bo przeciez Ty wiesz lepiej :))

    Przestanmy slepo ufac w opisy na Allegro, ze jak ktos podaje nazwe firmy to
    jest od razu przedsiebiorca. Jesli nie ma paragonu, pisemnej gwarancji to
    zapewne jest to sprzedaz miedzy osobami fizycznymi.

    Jesli sie Wam moja sygnaturka nie podoba to na nia nie patrzcie. I powtorze
    kolejny raz - forum z sygnaturki nie jest prowadzone jednosobowo. Takie
    wycieczki o poziomie wiedzy sa wiec zupelnie nie na miejscu - zamiast
    dyskutowac na poziomie i odnosic sie merytorycznie do problemu, szukacie
    zaczepki slownej.

    Forum Prawników - www.advokat.com.pl