  • Date: Wed, 05 Sep 2007 13:56:28 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwałt 4 lata temu.

    el-ec-tr wrote:

    > zastanawiający jest fakt jak wiele kobiet zostaje w tym młodym wieku
    > zgwałconych/molestowanych, jak wiele do tego się nie przyznaje z racji
    > młodego wieku i skutku psychicznego/gróźb sprawcy i jak obojętne na te
    > specyficzne właściwości zdarzenia jest polskie prawo.

    Jak to "obojętne"? Przepis jest. Ale istnieje też domniemanie
    niewinności. Chciałbyś, żeby człowieka skazywano tylko dlatego, że jakaś
    dziewczyna zrobi histerię i powie, że np. 5 lat temu ją zgwałcił?

    > przecież wiadomo,że zastraszone dziecko nie pójdzie na policję, nie
    > zrobi sobie obdukcji itd... właściwie to żadne dziecko nie zna swoich
    > praw.

    A czyja to wina?

    > jest zdane samo na siebie. zazwyczaj się zamyka w sobie i
    > zazwyczaj nic nie wychodzi na jaw.

    Cóż...

    > widzę tu dużą lukę prawną wykorzystywaną przez tych najgorszych
    > przestępców, a wystarczyłoby chociażby obowiązkowe badanie wariografem w
    > przypadku takich zdarzeń i potraktowanie tego jako poważnego dowodu.

    ROTFL

    Ty chyba bladego pojęcia nie masz, na jakiej zasadzie działa wariograf...

    > problem jest poważny,a jednak totalnie ignorowany przez polskie prawo.
    > po takich zdarzeniach zazwyczaj kobieta ma skazę na całe życie, rodzą
    > się w niej pewne patologie. uwierzcie mi - wiem o czym mówię.

    Brednie - zgwałcenia nie są "ignorowane" przez polskie prawo. To ty
    ignorujesz możliwość, że dana kobieta się myli (co do osoby), ma
    urojenia albo zwyczajnie kłamie, bo chce kogoś wrobić.

    Bez dowodów nie może w państwie prawa być wyroku skazującego!