  • Data: 2009-07-07 07:23:02
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > Primo: mowa była o napisie na pudełku, będącym widzimisię producenta -
    > który stroną umowy nie jest (patrz: "Płyta zakazana w IV RP" ;) )

    No przecież ze 3 razy napisałem w tym wątku, że umieszczenie napisu na
    płycie przez producenta nie wystarcza...

    > Co innego, kiedy coś takiego zostało umieszczone na półce przy cenie.

    Ok, widzę korektę stanowiska :)

    > Secundo: z tym też tak nie do końca, bo Konstytucja nie pozwala na
    > zmuszanie kogokolwiek do ujawniania informacji dotyczących jego osoby o
    > ile nie stanowi tak ustawa - więc małolat może oświadczyć "mam 18 lat!"
    > a sprzedający nie ma prawa domagać się okazania dokumentu.

    Sprzedawca do niczego nikogo nie będzie zmuszał. Większość głosów w tym
    wątku powtarza ten sam błąd - mianowicie nie rozumie do końca co to jest
    "prawo do legitymowania" (zresztą każde prawo: podmiotowe i inne prawa
    też). Jest to taka konstrukcja prawna, z którą sprzężony jest obowiązek
    legitymowanego - jak nie chcesz pokazać dowodu policji, to cię zawiozą
    na komendę i ustalą tożsamość.
    Sprzedawca nie może żądać okazania tego dowodu, może natomiast odmówić
    sprzedaży.
    Oczywiście analogiczna sytuacja będzie miała miejsce, kiedy sprzedawca
    poweźmie wątpliwość co do zdolności do czynności prawnych.

    pozdrawiam
    kuba