    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Groźny PIES sąsiada !!
    Date: Thu, 08 Jun 2006 10:53:25 +0200
    <e60l6g$le6$1@atlantis.news.tpi.pl> <e60uih$nh3$3@atlantis.news.tpi.pl>
    <7...@n...lechistan.com>
    <e61ahh$ksm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <d...@n...lechistan.com>
    <e61snh$1is$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <t...@n...lechistan.com> <e623es$p64$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <e...@n...lechistan.com>
    <e632je$ldo$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@n...lechistan.com> <e63s0m$ebq$4@nemesis.news.tpi.pl>
    <9...@n...lechistan.com> <e67dqq$snd$2@nemesis.news.tpi.pl>
    <e...@n...lechistan.com>
    <e67iks$9jk$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <m...@n...lechistan.com>

    > Niemniej jednak podstawową zasadą państwa prawa jest, że w
    > postępowaniach karnych (włączając w to KW) podstawowym faktem, jaki
    > należy ustalić, jest jednoznaczne przypisanie winy (mam nadzieję, że
    > słyszałeś kiedyś o zasadzie domniemania niewinności?).
    >
    > Analogicznie w sprawach cywilnych ciężar udowodnienia faktu zasadności
    > roszczenia ciąży na tym, kto się domaga.
    >
    > Teraz do ciebie dotarło?

    Pan X zabija Pana Y w 'obronie koneicznej', przyjedzza policja i ustala
    FAKTY, czyli to ze doszlo do zabojstwa, nic innego nie wksazuje na obrone.
    Pan X twierdzi ze sie bronil nie ma jednak na to zadnego dowodu, czy
    twoim zdaniem nalezy udowodnic
    Panu Xowi ze sie NIE bronil czy oprzec sie na faktach czyli skazac za
    zabojstwo?
    Pozostawiajac tym samym panu Xowi wykazanie (czyli uprawdopodobnienie
    jego wymyslow) ze sytuacja byla obroną a nie zwyklym zabojstwem.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".