  • Data: 2003-10-23 20:44:04
    Temat: Re: Glupia odpowiedz na moj pozew (sad pracy)
    Od: "lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy ja musze udowadniać sądowi, że pracodawca nie wypłacał mi w terminie
    > wynagrodzenia skoro otrzymałem świadectwo pracy zgodne z moim
    wypowiedzeniem
    > ( z winy pracodawcy) i pracodawca się od tego nie odwołał w ciagu 7 dni od
    > jego wystawienia?

    Musisz. Dowod obciaza tego kto z dowodzonego faktu wywodzi skutki prawne
    (art 6 kc). Swiadectwo pracy nie ma tu nic do rzeczy. Rozwiazanie umowy ze
    skutkiem natychmiastowym przez pracownika zawsze musi znalezc
    odzwierciedlenie w swiadectwie pracy. To zaden dowod bo nawet jesli
    rozwiazanie umowy w tym trybie bylo nieuzasadnione to i tak umowa rozwiazuje
    sie na tej wlasnie podstawie i pracodawca ma obowiazek odzwierciedlic to w
    swiadectwie pracy. Natomiast dla oceny zasadnosci roszczenia o
    odszkodowanie, sad musi ocenic czy faktycznie istanialy powody dla takiego
    rozwiazania umowy i czy odszkodowanbie w zwiazku z tym nalezy sie. To dla
    ciebie wlasnie wspomniany skutek prawny i dlatego jestes zobowiazany
    przeprowadzic dowod i wykazac ze fakt (zwloka po stronie pracodawcy) mial
    miejsce. Na marginesie - nie mam pojecia o jakim odwolaniu pracodawcy
    mowisz? Od wystawionego przez siebie swiadectwa? Takie instrumenty nie sluza
    pracodawcy bo i po co? Sluza natomiast pracownikowi jesli tresc swiadectwa
    nie odpowiada prawdzie.

    Jesli nie dysponujesz dowodem (poleceniami przelewu, wyciagami z rach.
    bank.) lub jesli wyplata dokonywana byla do rak pracownika to zawsze mozesz
    wniesc o zobowiazanie pracodawcy do przedlozenia listy wyplat wynagrodzen.
    Sad zarzadzeniem wezwie pracodawce do tego i bedzie musial sie
    podporzadkowac.

    Jesli zbagatelizujesz obowiazek przeprowadzenia dowodu to skonczy sie to
    oddaleniem powodztwa.

    Dan.