  • Data: 2003-03-13 18:40:16
    Temat: Re: Gdzie sie odwolac w UE?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "<< Oriano >>" <o...@o...pl> wrote in message
    news:b4q4jg$ab5$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > Mam takie pytanko. Czy istnieja jakies instytucje UE, do ktorych moze sie
    > odwolac polski obywatel po wyczerpaniu drogi krajowej?

    Oczywiscie, ze nie.

    Wiem, ze na pewno
    > mozna sie odwolywac do Europejskiego Trybunalu Praw Czlowieka, ale czy
    > gdzies jeszcze?

    Na razie nigdzie. Potem najwyzsza instancja sadowa, ale uwaga!, tylko w
    zakresie spraw nalezacych do kompetencji wspólnoty ( fakt, ze sa szeroko
    rozumiane ) jest Europejski Sad Sprawiedliwosci ( mylnie tlumaczony, jako
    Trybunal )

    > BTW. Czy aby na pewno Europejski Trubunal Praw Czlowieka jest tworem
    > unijnym?

    Na pewno nie jest, co obok juz napisal KOnrad, ale stwierdzenie, ze NIC
    ABSOLUTNIE nic go nielaczy to troche przesada. A wlasciwie odwrotnie - Unie
    laczy cos z KOnwencja - Orzecznictwo sadu europejskiego i Karta Podstawowych
    Wolnosci UE ( oparte wlasnie na konwencji Praw czlowieka )

    Depi.