    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fundusz remontowy
    Date: Tue, 30 Mar 2004 20:52:08 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc42.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Uzytkownik "Zgierzanin" <a...@...pl> napisal w wiadomosci
    news:c4bcqe$jie$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Mam pytanie dotyczace wyodrebnionego FR. Czy zgodna z prawem jest
    > uchwala wspolnoty mieszkaniowej (ok 90 lokatorow, 9% gimna) w zwiazku
    > z ktora Zarzad czesc srodkow ( 1.5 roczna czesc funduszu) przeznaczyl
    > na splacenie dlugu wobec dostawcy ciepla.
    > Uwazam, ze nie, oczywiscie jesli zalozyc ze lokatorzy dokonywali
    > odliczen na cele mieszkaniowe (PIT/D czesc D.5.) od podatku w zeznaniu
    > rocznym.
    >
    > Czy mam racje ?

    Moim zdaniem tak. Skoro to fundusz remontowy, to chocby z przyczyn o
    których napisales (podatek) powinien byc przeznaczony na remonty. Po za
    tym fundusz remontowy stworzono pewnie uchwala walnego zgromadzenia i
    zarzad nei moze sobie nagle tego zmienic, bo przekracza swoje uprawnienia.

    > Jesli tak, to co zrobic by zminimalizowac sankcje karne ?

    Kogo? Mieszkancy dostali zaswiadczenia, ze to idzie na remonty, wiec moga
    nie wiedziec, ze poszlo na co innego. Zarzad moim zdaniem przekroczyl
    uprawnienia. Na moja znajomosc rzeczy, to taki numer moglo by ewentualnie
    walne zgromadzenie zrobic. Zarzad nie, bo nie ma do tego uprawnien. On ma
    realizowac uchwaly walnego.