  • Data: 2007-09-09 22:18:22
    Temat: Re: Fotoradar 2 kierowcow
    Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał(a):

    > Mandat to sprawa oddzielna. Jest obowiazek wskazania. W sumie, wlasnie
    > bezterminowy. Zeby tylko nie zrobila sie z tego maszynka do wyciagania
    > kasy do budzetu ;)

    Dlaczego oddzielna?
    przecież wskazanie jest w celu znalezienia i ukarania sprawcy np. mandatem.
    Skoro Policja jest zobligowana, zeby temat załatwić w jakimś czasie, to ja
    mogę uznać, że "zapomnienie" po tym czasie, jakkolwiek nie usprawiedliwione
    w przepisie, jest usprawiedliwione z racji braku negatywnych skutków
    prawnych jakie mogłoby rodzić (chyba, że Policja może wystawić mandat kiedy
    chce).

    i jeszcze z innej beczki - czy jak mam 10 potencjalnych klientów na moje
    auto, oni sobie im jeżdżą, a ja mam listę z ich danymi osobowymi oraz czasem
    korzystania z mojego samochodu - to czy taką bazę muszę zgłaszać do tego
    całego urzedu, który takie bazy rejestruje?

    Dlaczego nie mogę zażądać, by mój niedoszły kontrahent zniszczył ksero moich
    dokumentów? Co mnie obchodzą jego obowiązki - jak ja mam swoje prawa, a
    jednym z nich, konstytucyjnym, jest prawo do prywatności? Nie uważam, żeby
    tak błaha sprawa, jak mozliwość ukarania kogoś 100zł mandatem mogła rodzić
    dla mnie tak poważne skutki, że ktoś prywatnie trzyma sobie moje dane (np.
    adres, wiek, nr pesel) 10 lat... - to oczywiście myśli laika, nie prawnika.

    Pozdrawiam
    Szymon