  • Data: 2007-03-01 09:19:02
    Temat: Re: Fotografowanie w marketach
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01.03.2007 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:

    > Toż przedstawiłem tok rozumowania. Nic więcej nie napiszę.

    Tok miał luki. Jedną Ci wskazałem.

    > Po pierwsze patrzenie a robienie zdjęć to nie to samo.

    W kontekscie naruszenia posiadania dokładnie to samo. Może być różne w
    kontekscie ochrony innych dóbr.

    > Po drugie trzeba to robić wbrew wyrażonej jakoś tam woli uprawnionego.
    > Po trzecie zakaz ten ma być sensowny ("społeczno gospodarcze
    > przeznaczenie prawa" i "zasady współżycia społecznego".
    > O ile trudno znaleźć sens w zakazie patrzenia na moją rzecz, gdyż nie
    > narusza to żądnych moich interesów, to zakaz fotografowania dla
    > właściciela centrum handlowego może mieć sens gospodarczy (tajemnica
    > handlowa, rozmieszenie towarów, ceny towarów, czystość lub jej brak, itd.)

    Ma sens taki sam jak robienie notatek, szkicowanie, nagrywanie na dyktafon
    czy przekazywanie informacji na odległośc (np. telefon) z ich rejestracją.
    A wszystko co powyżej napisałeś ma się MZ nijak do ochrony posiadania a
    jak poprzednio co najwyżej innej ochrony.

    --
    Marcin