  • Data: 2007-11-25 14:16:20
    Temat: Re: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 25 Nov 2007 13:42:05 +0100, Photo M napisał(a):

    > A czy w takim razie może być jakiś regulamin (oczywiście mający
    > uzasadnienie prawne), który reguluje w jakimś stopniu klientów czy tylko
    > w.w. ustawy?

    Może być, nawet w domu możesz sobie wywiesić regulamin dla rodziny. Ważne
    jest tylko to jakie masz metody, żeby zdobyć posłuch dla Twojego
    regulaminu.
    W przypadku regulaminu domowego w rachubę wchodzą przepisy krio,
    natomiast nie ma mowy o zastosowaniu przepisów o naruszeniu miru
    domowego. Natomiast goście w Twoim domu już by mu podlegali.

    Wyłączną sankcją byłyby możliwości domagania się odszkodowania lub
    zmuszenia do działania/zaniechania/znoszenia w drodze postępowania
    sądowego. Nie jesteś organem administracyjnym, nie przysługują Ci różne
    uprawnienia, które mają organy, ale też i dzięki temu nie musisz mieć
    podstawy prawnej (ustawowej) do każdego swojego działania.

    Nawiasem mówiąc ciekawa sprawa jest także z częścią parkingów przy
    hipermarketach, które nie są drogami publicznymi, zatem nie obowiązują
    tam przepisy pord (z wyjątkiem zakresu wynikającego z art. 1 ust. 2
    pord).
    Dlatego na parkingach stawiane są tabliczki mające charakter regulaminu,
    głoszące, iż "na obszarze parkingu zastosowanie mają przepisy ruchu
    drogowego". Z punktu widzenia zarządcy parkingu załatwia to np.
    konieczność napisania własnego regulaminu w zakresie korzystania z jego
    dróżek.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/