  • Data: 2009-01-02 21:26:01
    Temat: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gjlvvv$onc$1@news.task.gda.pl Robert <r...@r...pl>
    pisze:

    > umieszczenie zdjęcia. Jeżeli takie zauważę, poproszę aby to zdjęcie
    > usunął. Jestem pewien, że tak też zrobi.
    Albo nie zrobi.
    A każ mu oddać "płytkę" z tymi zdjęciami. W ogóle wszystkie "płytki", kartę
    pamięci, dysk twardy i bądź pewien, że on to zrobił.

    > W odróżnieniu od niego Pan fotograf płytki oddać nie chce. Widzicie tutaj
    > różnicę?
    Nie ma różnicy. Żaden nie ma ci nic do oddania.

    To już wszystko naprawdę zakrawa na absurd. I to podwójny.
    Z jednej strony nie ma się prawa do prywatności i swobody od nieuzgodnionego
    utrwalania wizerunku (a na pewno nie w twoim przypadku, boś sam zdjęcia
    zamówił).
    Z drugiej jak ktoś ci zrobi kompromitującą fotę i zamieści na jakimś
    serwerze egzotycznym to będziesz mu mógł naskoczyć na plecy, a znajomi będą
    polewać z ciebie i sobie ten adres przekazywać. A jeszcze ktoś, komu się
    "przysłużysz" pracodawcy podeśle.
    Takie czasy.

    --
    Jotte