  • Data: 2009-01-02 20:36:01
    Temat: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gjlso9$n0k$1@inews.gazeta.pl Cubus
    <c...@n...pl> pisze:

    > To można było wziąć ślub w gronie minimalnie możliwym:
    > narzeczeni, świadkowie i ksiądz lub urzędnik. Zero aparatów,
    > kamer itp. Wtedy chronimy wizerunek.
    Nie piszę o tym, jak ktoś sam ma chronić swój wizerunek. Niech sobie chodzi
    z torbą na głowie. Piszę o ochronie płynącej z mocy prawa.

    > Jeśli natomiast ktoś urządza huczne weselisko z masą
    > gości to powinien się liczyć z tym, że jego wizerunek
    > zostanie opublikowany (założę się, że niektórzy goście
    > wrzucili już fotografie z wesela na naszą-klasę).
    I dlatego m.in. napisałem o skuteczności.

    > Autor wątku po prostu nie może pogodzić się z faktem,
    > że fotograf wziął kasiorę a teraz nie chce dać wszystkiego
    > co się żąda. A ochrona wizerunku ma być tylko pretekstem.
    Nieumiejętne zawarcie umowy, po prostu.
    Mógł się dokładnie dogadać co, jak i za ile.
    Ale spoko - w pewnych sytuacjach (szczególnie przy braku doświadczenia)
    błędy takie są zrozumiałe.

    > Zresztą mi po weselu (też fotograf nie wydał negatywów)
    > też wydawało się, że oryginały są absolutnie niezbędne
    > bo przecież ja nie będę robił nic innego jak odbitki
    > tych zdjęć, a zapewniam Cię, że za miesiąc nie będziesz
    > nawet pamiętał gdzie ten album leży.
    Fakt, wspominanie takich zajść bardzo szybko przestaje być atrakcyjne i
    człowiek chciałby tylko jak najszybciej zapomnieć.

    --
    Jotte