  • Data: 2009-10-11 20:40:14
    Temat: Re: Fotka z fotoradaru z niewidocznym kierowcą...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie. I co z tego?

    To, że o nim wiesz od dawna i wiesz, że masz wiedziec komu dajesz samochód.
    Metoda przygtowania sie do przestrzegania przepisu dowolna.

    > Przepisy wymagają także od sądów unikania opieszałości. A pół roku na
    > głupi mandat to skandaliczna opieszałość.

    Wiec się poskarż na opieszłość sądu, może sąd zostanie ukarany.
    W żaden spsób nie zwalnia cię to ani nie zmienia obowiązku wynikającego
    z tego przepisu.

    > Ale też nie nakłada obowiązku prowadzenia "książki wozu".

    Nie. Nie nakłada żądnej metody. Możesz wybrać dowolną, byle skutecznie
    cię chroniła przed odpowiedzialnością z tego tytułu.
    Brak wskazania metody nie oznacza, że nie musisz tego robić.

    > Obowiązek dopełniony - wskazane zostały osoby, które w tym okresie
    > korzystały z pojazdu.

    Ty nie masz wskazać osób, które w tym okresie korzystały z samochodu,
    tylko komu ten samochód dałeś. Kto z niego wówczas korzystał to
    oddzielna sprawa i nikt od ciebie takiej wiedzy nie wymaga.

    ja wiem, że teoria nieoznaczoności istnieje. Ale jednego samochodu nie
    da się dać dwóm osobom. No chyba, że faktycznie. Ale pomijam takie
    wyjątkowe przypadki.