  • Data: 2004-01-30 11:43:28
    Temat: Re: Firma +zawieszenie dzialalnosc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Jan 2004, dominik wrote:

    >+ hm......podsumowanie powyzszych postow....
    >+ Nie ma chyba hurtowni komputerowej (przynajmniej na slasku) ktora
    >+ sprzedaje w detalu...

    Powyższe zdanie może być prawdziwe.
    Ale to NIE znaczy, że w ŻADNEJ hurtowni nie można kupić biorac
    tylko paragon.

    >+ Ja mam firme zarejestrowana w kilku hurtowniach i w zadnej
    >+ nie ma mozliwosci NIE WZIECIA FAKTURY (paragon w hurtowni
    >+ ?????)

    A czemu by nie ? Owszem, dwa lata temu mogło być jak piszesz.
    Ale wszyscy się ucza, niektórzy widać od Macro Cash & Carry :)
    Poslij mi (może być na priv+ Reply-To) listę tych u których
    "nie ma możliwosci", moze którejs pozycji będę mógł zaprzeczyć ;)

    >+...a co do marzy to jak kupuje dla siebie sprzet to chyba
    >+ logiczne ze nie musze jej narzucac....

    Marży nie.
    Ale VAT od marży... formalnie TAK ! Zajrzałes do przepisu ustawy
    VAT który zapodałem ? I oczywiscie kupiwszy "na działalnosć"
    powinienes f-rę (lub pozycje na niej) opisać i stosownie do
    opisu zaksięgować lub ujać w protokołach (towary handlowe - do
    KPiR, wyposażenie - do KPiR (i EW), ST - jesli "w czesciach"
    to chyba najprosciej protokół i do EST (a dopiero z EST do KPiR).
    Wszystkie powyzsze do zakupów VAT...

    >+ a jak nie mam marzy to nie mam dochodu....

    No i... ? A jak firma ma np. straty to też nie *musi* ich
    dokumentować ? ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)