    From: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Firma chce pożyczyć pieniądze
    Date: Fri, 23 Nov 2007 14:45:05 +0100

    Wit(old) pisze:

    > Zainteresował mnie też wariant weksla. Możesz rozwinąć temat? Jak to
    > wygląda w przypadku egzekucji długu? Czy pożyczkobiorca może takie
    > weksle wystawiać np co 4 miesiące? Jakie warunki powinien spełniać
    > weksel, żeby miał moc prawną? skąd on się bierze?

    Pracodawca jako fizol pożycza od ciebie 10 000 PLN

    Wystawia na to weksel na 10 000 PLN ... żeby zabezpieczyć swoją
    pupę winien on taki wystawić (in blanco, albo na 10 000 albo na
    kwotę np 12 000 , ot tak dla jaj, ale wraz z deklaracją wekslową.

    I teraz:

    Jeśli nie spłaca - wzywasz go do wykupienia weksla ... nie
    zapłaci - pozywasz go o zapłatę w sądzie. Otrzymujesz nakaz
    zapłaty ...

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008