  • Data: 2017-11-01 08:31:14
    Temat: Re: Finansowanie TV kosztem emerytów i rencistów
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:59f8a1fd$0$5160$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup

    > I tak, i nie - z jednej strony masz racje - nie trzeba laczyc, budzet to
    > jeden wielki garnek, sa wplywy razem i wydatki razem.
    >
    > Z drugiej - jak sie planuje dotacje, to w naszym napietym budzecie trzeba
    > cos zmniejszyc. Albo sie bardziej zapozyczac.
    >
    > Przy czym ... nie bardzo rozumiem skad to zmniejszenie.
    > Chca emerytury obciac ? To sie nie da.
    > Chca zmniejszych koszta funkcjonowania ZUS ? To chwalebne, ale tylko do
    > pewnego stopnia.
    > Przy czym 4 mld sie tak raczej nie zaoszczedzi.
> [...]
    Nie zwróciłeś uwagi na to że to są zmiany w budżecie tego roku nie 2018.
    Kurski swoje dostanie jeszcze w tym roku, w przyszłym będzie inny abonament.
    Zresztą moi mężczyźni uważają że w naziemnej darmowej DTV powinien być
    obowiązkowo TVP Sport - mnie to obojętne, ale im nie. Kurski zapowiadał to
    jeszcze w lutym tego roku, ale ciągle brak na to kasy.

    Jeżeli chodzi o wykonanie tegorocznych emerytur i rent to ZUS ma nadwyżkę
    (jak KRUS to nie wiem), bo ilość ludzi która złożyła wnioski o emeryturę w
    związku z przywróceniem wieku emerytalnego jest mniejsza od zaplanowanej.
    Inna sprawa że można by te zaoszczędzone pieniądze przesunąć na przyszły rok
    np. na waloryzację.