  • Data: 2010-03-05 20:59:50
    Temat: Re: Faktura nie wystarczy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Mar 2010, Andrzej Adam Filip wrote:

    > Czyli "grzecznościowe" zrobienie (drobnego) przelewu dla najbliższej
    > rodziny ze swojego konta internetowego z rozliczeniem z rodziną w
    > gotówce ma być teraz *nielegalne* (tępione)? Czy Polska zmierza do tego
    > być krajem jeszcze większego absurdu niż teraz?
    > Rostowski widać potrafi! ;-)

    Absurdalne przepisy mamy od ho-ho i jeszcze trochę.

    Co poniektórych nikt nie egzekwuje, ba, sam słyszałem (w trasmisji
    "radio parlament" czy jak to się tam nazywa) jak kilka lat temu,
    przy okazji rozważań nad VAT, poruszano sprawę domów, budowanych
    (głównie na wsi) przy "pomocy sąsiedzkiej".
    Żadnemu z dyskutantów nie przyszło do głowy, że w zasadzie udowodnienie
    czegoś takiego powinno wystarczyć aby doprowadzić otrzymującego
    bezpłatną pomoc do bankructwa - zupełnie innym podatkiem, bo
    dochodowym.
    Nad którym (znaczy ustawą o nim) ci sami posłowie głosowali
    zwyczajowo rok temu i mieli głosować nad kolejną nowelizacją.
    Albo nie czytają (za czym głosują), albo nie kojarzą.
    Albo... tak ma być.

    > Powinno się liczyć:

    http://www.sejm.gov.pl/komisje/www_ust.htm
    A może i któraś inna, ale to nie my możemy zmienić prawo.
    O ile wiem oczywiście ;)

    > a czepianie się tego kto formalnie zapłacił fakturę przy *tej* uldze
    > byłoby już (dla mnie) debilnym pedantyzmem

    Toć właśnie posłowie, wybrani albo "udziałem" albo "milczącą akceptacją"
    postanowili że *tak* ma być.
    I co im zrobisz? ;)

    > Ja miałem nadzieje że w Polsce dąży się do respektowania zasady
    > "zdrowego rozsądku i proporcjonalności"

    KTO dąży? :)

    pzdr, Gotfryd