    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytura po zmarłym
    Date: Thu, 17 Mar 2011 08:54:29 -0500

    On 3/17/2011 4:24 AM, dK wrote:

    > Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Masz rację...
    > Konto jest już założone w innym banku. Miejmy nadzieję, że tam nie
    > będzie cmentarnych hien.

    bedzie dokładnie tak samo, bo wszytkie banki dziąłają wg takich samych
    przepisów.

    > W tym konkretnym przypadku, rodzina uratuje wdowę, ale ile jest takich
    > wdów/wdowców, którzy w wieku 80-kilku lat
    > odechciewa sie żyć, gdy z dnia na dzień są w sytuacji, że choć mają
    > pieniadze nie mogą uregulować rachunków za prąd, wodę i nie mają
    > zapłacić za czynsz.
    > Bo wszystko zabrał zakład pogrzebowy. I to jeszcze w
    > sytuacji traumy po śmierci bliskiego. Obrzydliwość!
    > My w tej sprawie poradzimy sobie, ale to trzeba zmienić. Nie może być
    > tak, że bez żadnej podstawy prawnej, bo jej nie ma, bank co najwyżej w
    > swojej nieograniczonej dobroci wypałci połowe.

    pisz na wiejską.

    > I jeszcze jedno na chwilę obecną trzeba zdecydowanie przestrzegać przed
    > zakładaniem kont wspólnych.
    ale tak było od ... albo i dłużej.
    problem w tym, że dopiero teraz się o tym dowiedziałeś.

    > Problem praktycznie znika, gdy są konta
    > indywidulane z pełnomocnictwem również na wypadek śmierci.

    ale pojawiają się za to inne.
    napiszesz pewnie wówczas jak ci bank zablokuje wszystko, zamiast połowy.

    > Nie byłoby
    > ani problemu, by opłacić koszty pogrzebu, kórych zasiłek pogrzebowy
    > tylko w części teraz pokrywa.

    przeciż opłacic musisz najpier a zwrot dostaniesz później, więc w jaki
    sposób nie byłoby problemu, żeby opłacić koszty pogrzebu?

    > Ani w sumie z zadysponowaniem całej kwoty.

    ciekawe w jaki sposób.
    przeciez bank zablokuje konto w momencie informacji i o śmerici,
    a pełnomocnitwo wygaśnie.
    zapewne też nei wiesz, że można w pełnomocnictwie zawrzeć informację, że
    nei wygasa i bedziesz psioczyć jak już bedzie za późno.

    po za tym takie pełnomocnictwo nie zmienia faktu, że dysponujesz nie
    swoimi pieniedzy, stanowiącymi masę spadkową i jak już wiadomo ile komu
    bedzie sie należało bedziesz musiał oddać.

    > Na koncie wspólnym nie można takiego pełnomocnictwa ustanowić z mocy
    > ustawy.

    nie można

    > Oczywiście ustawodawca uznał, że współwłasność jest
    > wystarczajace do tego, by współwłaściciel w pełni dysponował kontem
    > również po smierci drugiego,

    skąd ten wniosek?

    bo inny przepis Prawa Bankowego gwarantuje
    > mu to.

    jaki?

    > Natomiast banki w tzw."interesie społecznym" całkowicie olały
    > sobie duch tego przepisu w sposób praktycznie przestępczy stawiając w
    > takiej sytuacji klienta pod murem robią swoją własną chorą interpretacje
    > innych przepisów, kórych podstawa do konkretnych wpływów na konto
    > zupełnie nie ma zastosowania.

    nie zastanowiło cię to , że wszystkie banki robią tak samo i jakoś do
    tej pory żadnej awatury nie było?

    > Sprawa będzie dokładnie opisana i zostanie przekazana do zbadania przez
    > Prokuraturę, trafi również do rzecznika praw konsumenta i RPO.

    jeszcze do psychologa napisz.
    to chyba bedzie najlepsze miejsce jesli chodzi o otrzymanie pomocy.