    From: WitCha <c...@d...vito>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Egzekwowanie opłacenia faktury
    Date: Wed, 11 Jun 2008 16:21:43 +0200

    Ł.S. wrote:

    > Minęło 3 miesiace od daty wystawienia faktury, a odbiorca nie placi
    > (termin byl 2tygodnie) , powiedzmy ze juz mineło 3 miesiace.
    > I co teraz? Jak oficjalnie zaczac? Klient nie odpowiada na e-maile.

    Właśnie zamknąłem podobną sprawę, ale nie załatwiłem jej w końcu mailem
    (bo też albo nie odpowiadali, albo prosili o cierpliwość), a
    telefonicznie. Wystarczyła miła rozmowa z księgową i przelew wyszedł. 3
    miesiące po terminie, ale jednak w końcu.

    > Wyslac oficjalne pismo poleconym?

    Pismo na wszelki wypadek też wysłałem, mailem, listem poleconym i faksem :-)

    Czy moge prosic o wzor takiego pisma.
    > W owym pismie co jeszcze uwzglednic? Tzn jak uwglednia sie odsetki w
    > fakturze? wystawia sie korekte?

    Ja osobiście darowałem sobie kwestię odsetek. Chociaż w zasadzie
    powinienem oprócz nich doliczyć jeszcze rónice kursowe (faktura w euro).
    Zawsze lepiej coś niż nic.

    Spróbuj zatem ochłonąć z nerwów (wiem to strasznie trudne) i zebrać się
    do spokojnej rozmowy z księgową, próbując uderzyć w nutkę współczucia
    dla Twej trudnej sytuacji. Taki psychologiczny zabieg, który może
    sprawić, że nic nie trzeba wymuszać, a druga strona sama zmięknie. Może
    się uda. Nie wszyscy zwlekający z płatnościami to oszuści.

    Życzę powodzenia!

    --

    Pozdrowienia