  • Data: 2007-02-26 18:57:00
    Temat: Re: Egzekucja alimentow
    Od: "prawoslaby" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 26, 4:51 pm, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Skąd wiadomo? Jak nie wiadomo, gdzie przebywa, to może np. nie żyje...

    Zyje, informacje nt. legalnego zatrudnienia i wyjazdu pochodza od
    zyczliwej osoby, jednak na zadne dalsze szczegoly nie mozna liczyc.
    Generalnie interesuje mnie sytuacja, w ktorej zobowiazany do alimentow
    cos tam placi - niepelna sume - miedzy stronami kontakt ustal. W
    zwiazku z tym interesuje mnie, jakie prawne mozliwosci przysluguja
    bylemu malzonkowi, uprawnionemu do alimentow na siebie (dzieci brak),
    o ile podejrzewa, ze zobowiazany uzyskuje dochody za granica. Jezeli
    sa to kraje UE - jakie sa podstawy i tryb przeprowadzenia egzekucji
    przeciwko zobowiazanemu? Moze ktos orientuje sie, jak to wyglada w
    praktyce, np. oskarzenie o uchylanie sie i prokuratura czy tez
    szukanie przez komornika?

    > To jeszcze brakuje jednego, "drobnego" elementu - majątku dłużnika
    > nadającego się do zajęcia.

    Nie ma zadnego majatku do zajecia, natomiast dluznik dobrowolnie
    placi, ale niepelna kwote

    > Plus w przypadku zobowiązań alimentacyjnych jest zdaje się taki "myk",
    > że można np. rodziców zaginionego ojca/matki ścigać, ale to trzeba nisko
    > upaść... (było w archiwum - poszukaj)

    To rzeczywiscie podle, ale tez i byly malzonek (uprawniony do
    alimentow) w tym przypadku jest do tego zdolny.