    Subject: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <pm43j6$f07$1@node1.news.atman.pl> <yslhD.79998$Yx.78646@fx10.ams1>
    <pm5ap1$jo9$1@node2.news.atman.pl> <0QqhD.121505$8Z.51403@fx11.ams1>
    <pm6gdd$mkn$1@node2.news.atman.pl>
    <5b86ee61$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    <pm9eil$nkj$1@node1.news.atman.pl>
    <wn9wi9w5tf63$.1s893c4k18hh8$.dlg@40tude.net>
    <1lvimyx0zp0y8$.1e23g0xg7z7h9.dlg@40tude.net>
    <er1pdhdfqg6o$.cpxy57tqngae.dlg@40tude.net>
    <13gtmixkuq52a$.1jibhyg88aisp$.dlg@40tude.net>
    <5b893634$0$598$65785112@news.neostrada.pl>
    <z...@4...net>
    <M_iiD.41656$Yn.3011@fx14.ams1>
    <5b8e6bac$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
    <uywjD.134742$8Z.74545@fx11.ams1>
    <5b8e9f88$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
    <OOBjD.92971$Yx.33090@fx10.ams1>
    <5b900181$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
    <y1%jD.149283$fw.64222@fx04.ams1>
    <2...@g...com>
    <5b926d13$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
    <hcukD.53762$2D.43764@fx12.ams1>
    From: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Date: Fri, 7 Sep 2018 14:54:17 +0200

    W dniu 07.09.2018 o 14:31, Marcin Debowski pisze:

    > No moment. Przecież zatrzymanie przed stopem nie odbywa się w ułamku
    > sekundy. Jakieś 2-3s przed powinno być w miarę jasne, że się nie
    > zatrzyma.

    > Przed. Potem ewentualnie ostrożnie podjechać. Taka sama zasada jak
    > wszędzie.

    Z tego, co pokazują dostępne w internecie obrazki do nauki jazdy
    samochodem, to nie ma obowiązku zatrzymania przed znakiem stop. Trzeba
    się zatrzymać przed linią zatrzymania (jeśli linia jest), a jeśli linii
    nie ma, to trzeba się zatrzymać przed skrzyżowaniem/przejazdem, w
    miejscu, z którego dobrze widać. Zatem nawet zatrzymanie 2 metry przed
    torem nie byłoby błędne, ergo egzaminator nie ma powodu wcześniej
    hamować za osobę egzaminowaną. Samochód jechał na tyle wolno, że gdyby
    egzaminowana przeniosła nogę na hamulec na 3 metry przed torem, to
    zdążyłaby zahamować.

    Znacznie bardziej podoba mi się podejście, którego uczono mnie w USA -
    zawsze stanąć PRZED ZNAKIEM, a jeśli z tego miejsca nie widać, to
    podjechać w miejsce, skąd widać i stanąć jeszcze raz.

    > Ponoć ryczał jak dziki.
    > Nb. tam była taka dobra widoczność? Ten pociąg ile mógł zapindalać?

    Wydajemisie, że tam jest dla pociągów 90 km/h.

    MJ