    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ENION i nielegalny pobór energii pomocy
    Date: Wed, 21 Dec 2005 17:44:16 +0100

    Dnia 21 gru o godzinie 10:12, na pl.soc.prawo, grey napisał(a):

    > Nie, każdy lokator ma taką skrzynkę za swoimi drzwiami, na korytarzu.

    Powolutko, bo coś plączesz.
    Skoro "za drzwiami" to jak "na korytarzu"?
    W mieszkaniu masz już zabezpieczenia topikowe (z reguły, w starych
    instalacjach) - przed to są zabezpieczenia główne, piętrowe.

    > Jak przyjdzie monter z napraw telefonów to też zagląda do tej skrzynki.

    No cóż.... ciekawe czy szuka tam butelki z piwem czy dzisiejszej gazety ;)

    > Może i główna, ale tylko dla określonego mieszkania.

    Jeżeli dla *każdego* mieszkania - to w takim razie są to zebezpieczenia
    przedlicznikowe - i winny być zaplombowane /każde wcześniejsze zresztą
    także/

    > Hmmm...

    No co "hmmmm" ?
    Jeżeli nie jest choinka wpięta za układem pomiarowym administracyjnym - to
    jest najpospolitsza kradzież.

    > Może i tak jest, ale tylko elektrycy z administracji mają dostęp do tej
    > skrzynki i oni tylko wiedzą co zdzialali.

    No i bardzo dobrze - po co tam ma grzebać kowalski, nowak czy czesiek spod
    4 ?

    > Nieraz tak tam "kombinują z kablami", że w którymś mieszkaniu albo wysiądzie
    > światło, albo mrugają żarówki.

    Bez uzasadnionej przyczyny i bez poinformowania odbiorców o pracach i
    wyłączeniu dostawy energii elektrycznej - nie mają prawa wyłączać
    odbiorców. Zerknij zresztą do UoSEE - masz tam jakie są dopuszczalne
    przerwy w dostawie energii przez ZE - więc jak masz "przerwę" zgłaszaj to
    do dyspozytora - jeżeli w ciągu roku przerwa to zostanie przekroczona ...
    ;)
    Ty będziesz "atakować" ZE a ZE wtedy zainteresuje sie tym zarządca budynku
    :)

    > Składałam, prosiłam w administracji, ale byli nieugięci.

    ROTFL
    Obawiam się że to Ty byłaś za mało stanowcza.

    > Skoro moga wyłączyć prąd w danym mieszkaniu - jak coś majstruja w tej
    > głównej skrzynce ( w której jest m.in automat do włączania i wyłączania o
    > określonej godzinie światla na korytarzach), to chyba mogą?

    No i po co mącisz?
    W tej głównej tablicy nie mogą poprzełączać w taki sposób by "leciało na
    Twój licznik" - amen basta.

    > Nie raz już prosiłam w Stoenie. Nikt nie chce się podjąć.

    Nie, nie - to nie ich sprawa.

    > Gdzie takiego fachowca szukać i ile może kosztować taka ekspertyza?

    Od razu ekspertyza ..... ;)
    Od ekspertyz są eksperci - Ci nie zajmują się z kolei takimi bżdzinami ;)

    O wykonanie pomiarów poproś jakąkolwiek firmę elektryczną, prywatną. Im
    firma będzie dłużej działał na rynku - tym solidniejsza pewnie będzie.
    Kwota uzależniona będzie od ilości punktów pomiarowych, ilości obwodów w
    mieszkaniu i szybkości dokonania inwenteryzacji tych obwodów.

    > Najgorsze jest to, że nieraz w mieszkaniu piętro wyżej coś robią w nocy (
    > diabli wiedzą co), to mi w kontaktach strzela. Jak ich nie ma to nic nie
    > strzela.

    Wiesz co - przypomina się taki jeden telefon pani która zadzwoniła do
    dyspozytora z żądaniem założenia jej niebieskiego licznika ;)
    Jak odszukam ten pliczek to go dam posłuchać ;)

    > Jaką nazwę ma ta firma wykonująca pomiary i ile to może kosztować?

    LOL
    Nazwa firmy.... :)
    A wejdź sobie do jakiejś PKT, PF czy innej bazy internetowej i przeszukaj
    po np. swojej miejscowości i branży elektrycznej - na pewno wypluje Ci z
    kilka/dziesiąt adresów firm elektrycznych, elektroinstalatorskich.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany