  • Data: 2005-12-21 11:36:44
    Temat: Re: ENION i nielegalny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jerzy Wawrzyniak [W...@k...chip.pl_i_to_tez]
    napisał:

    > Istnieje jeszcze odpowiedzialność cywilna, na którą też się umowa
    > odwołuje.

    Do odpowiedzialności cywilnej, to ja się już odniosłem. I winny ponosi
    odpowiedzialność tylko w zakresie normalnych skutków swoich
    ewentualnych zaniedbań. A więc musisz wykazać zaniedbanie przede
    wszystkim, a gdyby Ci się to udało, to jeszcze dowieść, że szkoda była
    wynikiem tego zaniedbania. Czyli w przełożeniu na omawianą sytuację
    musiał byś dowieść że odbiorca miał obowiązek stania i pilnowania
    tego. No bo inaczej, to nie wyobrażam sobie mojego wpływu na
    ewentualne manipulacje przy liczniku usytuowanym kilkadziesiąt metrów
    od mojego domu. Zamiennie, jeśli rozwalono skrzynkę w taki sposób, że
    właściciel to musiał spostrzec, to możesz dochodzić skutków zbyt
    późnego powiadomienia, o ile jakieś są (bo mi żadne do głowy nie
    przychodzą).

    W mojej ocenie energetyka domagając się instalowania tych zegarów poza
    domami sama sobie naważyła piwa. Bo dokąd zegar był w przedpokoju, to
    w sposób oczywisty można było dowieść, że jeśli nawet sam gospodarz
    nie psuł tego zegara, to miał obowiązek i możliwość dopilnowania, by
    tego inni nie czynili. A w wypadku ulokowania tego poza lokalem
    obowiązek ów staje się problematyczny. Tyle, że u nas mało kto się nad
    takimi aspektami zastanawia i energetyką nie procesuje. Zwłaszcza, że
    energetyka stosuje niejako przymus polegający na groźbie odcięcia
    prądu.