eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziwny wpis w akcie notarialnym dot. wykupionego mieszkania › Re: Dziwny wpis w akcie notarialnym dot. wykupionego mieszkania
    From: Przemolo <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziwny wpis w akcie notarialnym dot. wykupionego mieszkania
    Date: Wed, 09 Jun 2010 15:55:27 +0200

    W dniu 2010-06-09 11:01, Johnson pisze:

    > Jak ktoś jest na tyle głupi by podpisać umowę której nie rozumie to co
    > ja mogą na to poradzić.

    Nie interesuje mnie czy ktoś jest głupi. Interesuje mnie jakich
    argumentów można użyć (konkretnych, czyli paragrafów obowiązującego
    prawa), aby zmusić spółdzielnię do zmiany projektu treści aktu
    notarialnego. Jednym słowem, jaki przepis mówi o tym, że w akcie nie
    może się znaleźć zapis tego typu. Czy tylko art. 92 ustawy Prawo o
    notariacie?:
    "§ 3. Jeżeli akt notarialny dotyczy czynności prawnej, akt ten powinien
    zawierać treści istotne dla tej czynności. Ponadto akt notarialny
    powinien zawierać inne stwierdzenia, których potrzeba umieszczenia w
    akcie wynika z niniejszej ustawy, z przepisów szczególnych albo z woli
    stron"

    Jaki przepis mówi o tym, że akt notarialny (umowa) nie powinna powielać
    zapisów ogólnoobowiązujących ustaw - np. Ustawy o spółdzielniach
    mieszkaniowych? z jakiego przepisu prawa wynika ta reguła?