eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziwny wpis w akcie notarialnym dot. wykupionego mieszkania › Re: Dziwny wpis w akcie notarialnym dot. wykupionego mieszkania
  • Data: 2010-06-14 23:53:16
    Temat: Re: Dziwny wpis w akcie notarialnym dot. wykupionego mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Jun 2010, Przemolo wrote:

    > Jaki przepis mówi o tym, że akt notarialny (umowa) nie powinna powielać
    > zapisów ogólnoobowiązujących ustaw

    Sądzę, że nie ma takiego aktu prawnego, ba, o ile dawno temu przyjmowałem
    dość bezkrytycznie pogląd że "przepisywanie ustaw" jest bezzasadne,
    a dziś... uważam skrajnie inaczej :P
    Wystarczy przeżyć parę istotnych nowelizacji aktów prawnych, aby docenić
    istotnie mniejszą potrzebę szukania "jaką treść miał art.xxx ustawy yyy
    w dniu 28.III.2001r" :>
    Jak jakiś przepis znowelizowanej ustawy nie zabrania użycia treści z umowy,
    to nie ma potrzeby dochodzenia "jaki był default 9 lat temu i dlaczego
    inny niż dziś".

    > - np. Ustawy o spółdzielniach
    > mieszkaniowych? z jakiego przepisu prawa wynika ta reguła?

    IMO nie ma takiej reguły.
    I słusznie.
    Jeśli dziś jakiś przepis KC, PA albo dowolnego innego aktu stanowi
    że "w razie wątpliwości poczytuje się...", wpisanie wprost że
    strony postanawiają tak jak decyduje ów przepis, pozostanie w mocy
    nawet jak przepis będzie zmieniony lub skreślony.
    Tylko zaprzeczenie ("...strony nie mogą...") zadziała inaczej.

    pzdr, Gotfryd