  • Data: 2004-11-06 18:36:09
    Temat: Re: Dziwne koszty sądowe
    Od: "Marcin.C" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    news:cmi7pd$96j$1@news.onet.pl...
    > użytkownik Marcin.C napisał(a) w wiadomości
    > >

    > Zwolnienie od kosztów sądowych nie zwalania od zwrotu wydatków drugiej
    strony.
    > Zapewne sąd odwoławczy zasądził zwrot części kosztów drugiej strony,
    pewnie
    > pełnomocnika. Dobrze mówię? Kwota została zasądza na rzecz przeciwnika, a
    nie na
    > rzecz Skarbu Państwa.
    > --
    > JOHNSON :)

    Witam,
    1. W I instancji Sąd Okręgowy zwolnił mnie od wpisu sądowego,
    (w sprawie występowałem jako powód).
    2. W II instancji Sąd Apelacyjny zmniejszył zasądzoną na moją rzecz od
    pozwanego kwotę 100 do 60 (wartości tylko dla potrzeb proporcji) i
    zasądził cytuję:
    Na rzecz Skarbu Państwa ... itd od Jana Kowalskiego (pozwany) kwotę
    3100 zł , zaś od Marcina C. (to ja) 6300 zł tytułem nieuiszczonego wpisu
    sądowego od którego powód był zwolniony. Koszty wzajemne stron zostają
    zniesione.
    Apelację składał tylko pozwany i został zwolniony od wpisu za II instancję.
    Czy ktoś coś z tego rozumie ? Ja w sądzie występowałem sam (bez adwokata)
    i nawet nie miałem kogo zapytać, o co w tym wszystkim chodzi...

    Pozdrawiam, Marcin