  • Data: 2015-01-15 23:32:56
    Temat: Re: Dziwna sprawa z allegro - książka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Jan 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale dlaczego od razu usługa?

    Z definicji.
    To jest umowa o dzieło.
    Możesz na .podatki sprawdzić, ile razy w przeszłości podkreślałem, że
    można SOBIE zrobić zdjęcia np. czyjegoś ślubu i potem je "bezpiecznie"
    podarować - nie ma jak przyczepić się o podatek.
    Obojętnie czy są to "papierowe" odbitki czy paczka .JPG na pendrive.
    Ale już OBIECANIE tych zdjęć, obojętnie czy w fizycznej postaci czy
    "dania materiału" stanowi problem - bo usługa nie jest darowizną,
    więc nie podlega pod limit zwolnienia z darowizn (~1000zł/5lat).
    No chyba że dla rodziny (jest zwolnienie).
    Cały czas piszę o nieodpłatnym działaniu, dla jasności!
    (celem pokazania, że i w takim przypadku JEST różnica, właśnie
    ze względu na rozróżnienie towar/usługa).

    > Idąc tym tropem, jak wystawię 100 komputerów np. i3, 1TiB HDD, 8GiB RAM, to
    > Allegro mi każe przysłać zdjęcie 100 komputerów?

    Ale allegro NIE zabrania "sprzedaży usług" (zawierania umów na
    ich wykonanie). Najwyraźniej zabrania NIEKTÓRYCH usług i już.

    > Po co drukować 20 egzemplarzy ksiażki, jak może sprzeda się 1?

    Weź pod uwagę, że nijak nie popieram ani nie krytykuję polityki
    allegro - zajmuję stanowisko wobec klasyfikacji zdarzeń :D

    pzdr, Gotfryd