    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Dzielni" Strażnicy Miejscy
    Date: Sun, 14 Mar 2010 13:59:01 +0100

    Andrzej Lawa pisze:

    > Czyżby? W końcu jakby każdy umiał strzelać bezpiecznie i nikt nie
    > łaziłby nie patrząc, dokąd idzie - zagrożenie byłoby zerowe.
    >
    > Ale niestety... Podobnie z psami - nie każdy umie je wychować (a na
    > państwowe egzaminy na prawo do posiadania psa też byś pewnie marudził) i
    > nie wszyscy wiedzą jak się zachowywać, żeby przypadkowo nie zadrażnić
    > psa latającego swobodnie po ulicy - ani też nie wszyscy mają chęć i czas
    > tego pilnować, bo może np. chcą lub muszą biec, a wiadomo jak psy
    > reagują na biegnący cel...

    Są dwie szkoły traktowania ludzi - jak ludzi i jak krowy. Ty
    prezentujesz ten drugi - człowiek, tak jak krowa, nie jest w stanie o
    sobie zadecydować. Należy go zatem trzymać, jak krowę, na postronku, bo
    inaczej może wyrządzić krzywdę sobie lub innym. Ja wolę traktować ludzi
    jak ludzi. Aby zapewnić bezpieczeństwo nie jest niezbędne trzymanie psów
    na smyczy i w kagańcu. Jeśli jednak dojdzie do wyrządzenia szkody,
    należy wymagać poniesienia konsekwencji przez właściciela.

    I tym się różnimy, nie będziemy dyskutować, który sposób traktowania
    ludzi jest lepszy, ważne, że nie dojdziemy do porozumienia, prezentujemy
    bowiem dwa skrajne sposoby myślenia.

    --
    Liwiusz