  • Data: 2012-06-30 15:53:24
    Temat: Re: Dziedziczenie
    Od: "t-1" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jsm1c3$421$1@inews.gazeta.pl...

    > " ... udział małżonka, który dziedziczy wraz z rodzicami, rodzeństwem,
    > czy zstępnymi rodzeństwa współmałżonka, zawsze wynosi połowę spadku."
    >
    > Czyli mąż połowę, reszta połowę.
    > --
    > spp

    Wydawało by się, ze informatycy to elita intelektu, przynajmniej patrząc
    zarobki tak można myśleć.
    Wbrew pozorom prawo dziedziczenia jest oparte na rozsądnych podstawach więc
    tzw. chłopski rozum wiele tu pomaga.
    Przede wszystkim trzeba pamiętać, że jeden z małżonków dalej żyje, więc
    spadkowi podlega tylko 1/2 ich majątku wspólnego i wszystkie te ułamki
    dotyczą tylko tej połowy..
    No i dodatkowo cały majątek własny zmarłego jeśli taki był. (np. z czasów
    kawalerskich, panieńskich lub darowizny dla konkretnej osoby. I wtedy te
    ułamki wprost.

    t-1