    From: My <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dzie? roboczy 10 listopada s?d zamkni?ty na cztery spusty
    Date: Tue, 11 Nov 2014 23:44:11 +0100

    On 11 Nov 2014 22:13, Gotfryd Smolik news wrote:

    > To ja Ci cos przetlumacze na polski.
    > Wiesz co to jest PANSTWO?

    "Panstwo to wielka fikcja, dzieki której kazdy usiluje zyc kosztem
    innych." :-)

    > To instytucja, która rezerwuje sobie monopol na prawo przymusu.
    > I wlasnie sie o nie potknales.

    A nic mi o tym nie wiadomo. Spedzilem juz troche czasu dyskutujac w tym
    watku i nikt jeszcze nie wskazal na jakim konkretnie prawie opiera
    przekonanie, ze nie mam racji domagajac sie mozliwosci skorzystania z
    pewnego prawa. Raczej glupkowate biorac pod uwage, ze od poczatku tylko
    tylko o tym pisze.

    > Trzecia strona medalu (po postawieniu na kancie), to niesmiale
    > pytanie, kiedy zaplanowales sobie ZEPSUCIE samochodu, zeby pasowalo
    > Ci do terminarza. Ale to tak ubocznie (a zlosliwosc pod katem
    > watpliwej skutecznosci argumentu, wzorcowo wystawiajacego na
    > rykoszet).

    Wiec ... jakkolwiek kwestia zepsucia samochodu jest przesadzona bo jest
    on ciagle zepsuty :-) raz to, innym razem cos innego, to kwestia nie
    jest w tym, ze cos sie nagle stalo i nie moge przyjsc do sadu tylko, ze
    wtedy kiedy sie tam udalem nie moglem skorzystac z prawa.

    > Pech.
    > Przymus polega na tym, ze W TYM DNIU nie mozesz.

    Kiedy moge, takie prawo. Nic innego tutaj nie padlo.

    > Chyba, ze istnieje przepis wskazujacy ze sad naruszyl prawo,
    > ale jak dotad taki sie w watku nie pojawil.

    Bzdurzysz. Jesli mowa o ograniczaniu mojego prawa to musi istniec
    konkretny przepis umozliwiajacy to ograniczenie. I moze taki przepis
    nawet istnieje, ale ... no nie padlo.

    > Z przezornosci procesowej, cos co czestu umyka, a trzeba
    > o tym pamietac: prawo sklada sie nie tylko z przepisów, ale
    > równiez tzw. "zasad prawnych".
    > Tlumaczac na polski - "prawo do zamkniecia sadu" nie musi
    > byc zapisane wprost. Chyba, ze istnieje przepis stanowiacy
    > inaczej (ze sad musi byc czynny we wszystkie dni robocze).

    Ja nie mam zadnego powodu by interesowac sie jak dziala sad. Nie na tym
    polega moje prawo.

    > Ale nie zostal dotad przytoczony, jest wiec spora szansa
    > ze nie istnieje, a tym samym np. maly sad moze miec dajmy
    > na to czwartki wolne. "Bo tak". Chyba ze przepis...

    I jeszcze poniedzialki, wtorki, srody, piatki, soboty i niedziele. Ale
    Ty mi powiedz na jakiej podstawie mialoby to ograniczac moje prawo. Bo
    jesli tylko dlatego, ze tak sobie napisales to ... chyba sam rozumiesz