  • Data: 2009-12-10 09:54:59
    Temat: Re: Dzialalnosc agencji posrednictwa w obrocie nieruchomosciami
    Od: Sol Invictus <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    tyle.

    Genialne myśli zazwyczaj bywają proste, treściwe i krótkie.
    Mam nadzieję, że to się sprawdzi :)

    Uzyskałam informację na temat umowy jaką podpisała kupująca. Jest w
    niej kilka podejrzanie sformułowanych stwierdzeń. Subiektywnie (może
    nawet niesłusznie) nurtuje mnie np. takie:

    "Zamawiający [kupujący] wyraża zgodę na wykonywanie czynności
    pośrednictwa na rzecz obu stron transakcji."
    Nie wydaje mi się, by jedna strona mogła decydować prawnie skutecznie
    o tym co może lub nie może robić druga strona. Trudno mi uwierzyć by
    coś tak kuriozalnego mogło ewentualnie blokować sprawę?
    Ale może to tylko taka "zgoda" na zasadzie zabezpieczenia/obrony przed
    tym, że współpraca z obiema stronami transakcji przez tą samą agencję
    jest w zasadzie wbrew standardom zawodowym pośredników...

    Jeszcze raz dziękuję za porady :)

    P.S. Pytanie które zadał tu uzupełniająco qrczak też stanowi wątek
    mojej sprawy, aczkolwiek chyba trudno wróżyć z fusów czy agencja
    będzie utrudniać czy nie, a może jednak wiedza taka nie pochodzi z
    fusów tylko z obowiązującego prawa...?