  • Data: 2007-03-03 11:41:44
    Temat: Re: Dwie działalności na własne nazwisko?
    Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Mar, 12:28, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Oj... Bo źle zadałeś problem. Sprawa w uproszczeniu, wygląda tak, że
    > firma=NIP więc jak jest jeden NIP to jest jedna firma. Firma osoby
    > fizycznej zawsze będzie miala w nazwie jej imie i nazwisko oraz NIP tej
    > osoby. Wiec nie mozna miec kilku firm ale mozna sie roznymi pracami
    > zajmowac bo Firma Jan Kowalski moze miec piekarnie, szwalnie i sklep
    > chemiczny. Wyjatkiem beda spolki oraz udzialy.

    Tak jak pisałem - działalność już prowadzę. Na kilku obszarach, więc
    zdaję sobie sprawę, że świadczenie różnych usług to normalka. Nie o to
    chodziło. Nie wiem jak inaczej zadać ten problem.

    Może postaram się prościej:
    Warunkiem otrzymania szeregu upustów, udogodnień, zwolnień i pomocy
    prawnej/finansowej jest uruchomienie (bądź rozwinięcie prowadzonej)
    firmy (działaności gospodarczej) w danej gminie.
    Ja prowadzę działalność w gminie sąsiedniej i jakiekolwiek
    rozszerzenie jej zakresu w tym miejscu nie da mi szansy uzyskania
    wspomnianych grantów.
    Zamykać prowadzonej działalności nie chcę, najchętniej - jeśli byłoby
    to możliwe - uruchomiłbym drugą na ten cel. Wyjściem ostatecznym jest
    przeniesienie już prowadzonej działalności do gminy sąsiedniej, ale...
    wiąże się to z wieloma trudnościami, np. stracę ulgi w ZUSie (bo
    mniemam, że żeby przenieść działalność de facto muszę ją wyrejestrować
    i zarejestrować ponownie - pod innym numerem REGON), itp.

    Niektórzy z grupowiczów pisali, że prowadzenie dwóch działalności (wg
    mnie jasno wyrażali się o dwóch różnych firmach, o różnych NIPach -
    wspominając o rozliczeniach z US i REGONach) jest możliwe, inni, że
    nie. Nie sądzę, żeby złe czy dobre zadanie problemu miało tu coś do
    rzeczy, skoro rozbieżności są zasadnicze :)

    Nikt nie przedstawił podstawy prawnej. Ja też na potwierdzenie lub
    ostateczne zanegowanie znaleźć jej nie potrafię, więc dyskusja trochę
    na zasadzie "bo tak - bo nie"...