    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dura lex, sed lex
    Date: Wed, 8 Nov 2023 21:30:33 +0100
    <uhtiir$rkl$3$Shrek@news.chmurka.net> <MGA0N.73967$6L_4.56412@fx14.ams1>
    <ui0c58$ju8$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <137fxbix0c90w$.gd40x47g5pb7$.dlg@40tude.net>
    <bnW0N.78478$3_a2.10970@fx12.ams1>
    <ui2hk2$2ui$58$RTomasik@news.chmurka.net>
    <BEf2N.79590$U4F3.28755@fx09.ams1>
    <uidn13$3a4$6$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uidp71$2ak$4$Shrek@news.chmurka.net> <fPz2N.29133$dr77.6158@fx01.ams1>
    <uiejij$krl$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <WVA2N.29135$dr77.5271@fx01.ams1>
    <uig61m$krm$5$RTomasik@news.chmurka.net>

    On Wed, 8 Nov 2023 15:36:09 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli przerwiesz w wyniku katastrofy zapisywanie filmiku, to potem się
    > go nie da odczytać, bo plik nie jest zamknięty. Może jest jakiś sposób
    > obejścia tego, ale w każdym razie z pierwszego taki problem się rodzi. I
    > dlatego właśnie wymyślono ten zapis klatek. Tak przynajmniej na
    > szkoleniu wyjaśniał to facet.

    System operacyjny powinien miec narzędzia pozwalające na zamknięcie
    pliku po awarii, ale oczywiscie koncówka może zniknąć, a w tym
    przypadku moze to byc dosc istotne - zeby np zdążyło sie zapisać
    kto wyłączył zasilanie :-)

    Mozna sie tez zabezpieczyc na inne sposoby - np alokujemy miejsce
    dla kolejnych danych w pliku, zapisujemy wszystkie systemowe dane,
    a potem tylko wpisujemy dane video.
    Pomysł raczej na dyski magnetyczne, bo flashe maja swoje inne narowy
    .. szczególnie, ze w tym "twoim" pomysle jest to samo ryzyko - dane z
    wszyskich klatek będą na dysku, ale zabraknie wpisów o tych plikach.

    Ale mnie sie cos wydaje, ze rejestrator moze po prostu nie wyrabiac
    z zapisem kilku/nastu filmów naraz, wiec z załozenia zapisuje sie
    co n-tą klatkę, a wtedy kompresje "filmowe" gorzej działają, wiec
    lepiej zapisywać "ciąg zdjęc".

    J.