    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Duplikat paragonu?
    Date: Sat, 05 Nov 2011 20:10:41 +0100
    Sender: m...@n...agh.edu.pl

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Ale zakładając że "z okazji paragonu" wywodzimy zakup konsumencki
    > (nie ma 100%, ale "prawie pewne"), udowodnić trzeba fakt zakupu,
    > a nie przedstawić dokument ze sprzedaży.
    (...)
> [...]
    > moment płatności określony z minutową dokładnością, musiałby mieć
    > wyjątkowy pech, żeby "w bliskiej okolicy czasowej" były co najmniej
    > dwie sprzedaże tym samym kanałem płatności o identycznej kwocie,
    > w tym co najmniej jedna dotycząca innego towaru żeby sprzedawca
    > miał podstawy do podważania wersji że to "za ten towar właśnie".
    >
    > IMVHO, jakby kupujący poszedł na noże (znaczy do sądu), to samo
    > "uprawdopodobnienie" w ten sposób sąd może uznać za wystarczające.
    > Mylę się?

    > Ale prawo do żądania przyjęcia reklamacji nie wynika z paragonu :)

    Przypominam, że (niektóre?) instytucje typu teatr/filharmonia
    uzależniają zwrot pieniędzy za bilet w przypadku odwołania imprezy od
    przedstawienia nie tylko biletu, ale także paragonu, w sytuacji gdy od
    początku do końca istnieje pewność, że bilet jest biletem do tego
    teatru i nie był kupiony nigdzie indziej, bo nikt inny takich biletów
    nie sprzedaje.

    MJ