  • Data: 2011-07-18 11:23:23
    Temat: Re: Drugie imię
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-18 12:57, mokpl pisze:

    > A nie uważasz, że jakby tu chodziło o wiarygodność to byłby "podpis"
    > (ten najbardziej nieczytelny, ale autorski właśnie) a nie "czytelny
    > podpis" ? (jako zamiennik pozycji "imię i nazwisko")?
    >
    > Przecież to się kupy nie trzyma.
    > Podpis to autorski bazgroł

    Podpis to przede wszystkim próbka PISMA. Z tego powodu podpis "za osobę
    nie umiejącą pisać" składa się w szczególny sposób. Gdyby podpis miał
    być znakiem graficznym, to mogłaby go złożyć również osoba niepiśmienna,
    a tak nie jest, nieprawdaż?

    > rozpoznawalny dla grafologów.

    I to pismo, a nie znaki graficzne, są rozpoznawalne przez grafologów.

    > A imię i nazwisko to imię i nazwisko.
    >
    > A "czytelny podpis" to mi wygląda na typowe biurokratyczne pomieszanie z
    > poplątaniem. Tak imho.

    To taka odpowiedź na to, że czasem ludzie o mentalności niepiśmiennych
    :) podpisują się jakimś szlaczkiem, na podstawie którego później żaden
    grafolog nie wyda swojej opinii.

    --
    Liwiusz